«Alfa og omega»
å ha Reklamebyrået
mål og mening i ryggen

– Jeg er veldig stolt av det vi til nå har fått til. Det har vært hektisk, og vi er ikke i mål, men kommet et veldig godt stykke på vei. Heldigvis har vi fått etablert samarbeid med Reklamebyrået mål og mening, som har hjulpet oss på vei, sier May-Britt Grytvik.

Grytvik skuer over det hun kaller for et praktbygg.

Et praktbygg der du finner Hurtigruta MS Finnmarken som etter å ha stått utendørs i flere år, endelig er under tak. Hun er stolt over det som er kommet på plass og gleder seg stort til Hadsel skal ta i mot turister fra alle verdens land.

Hurtigrutemuseet skal ivareta hurtigrutens historie og kultur. Her finner man et monument over den norske kysthistorien, og du kan besøke en av Norges nye og store turistattraksjoner. Grytvik forteller videre at man kan oppleve det totalrenoverte skipet MS Finnmarken fra 1956, se de ærverdige salongene i DS Finnmarken fra 1912, ta en tur i kafeen, se på utstillingene eller rett og slett besøke vår nye og flotte museumsbutikk.

– Når man ser på den jobben som er gjort er det med stolthet vi kan si at det er gjort til perfeksjon. Jobben med å få alt i stand har vært lang og krevende, men så har resultatet og blitt deretter, sier hun stolt.

– Vi har et hårete mål, om at vi skal ha store besøkstall i årene fremover. Da må vi hele tiden levere, og det skal leveres godt, sier Grytvik. 

Hun berømmer jobben som er gjort med skipene, som både har vært lang og krevende.

– Når man ser resultatet av det vi skal vise publikum er det helt klart at all jobben vi har lagt bak oss er verdt det, sier hun.

Grytvik har forflyttet seg til museets nye butikk, og funderer over neste steg for å få den ferdig. Butikken er ny og skal selge artikler relatert til det maritime. Et utvalg av varene som skal selges har hun fått hjelp av Reklamebyrået mål og mening til å plukke ut.

– Samarbeidet vårt er ganske så nytt, men det har vært utrolig givende å ha noen å spille på lag med, som kan se tingene litt annerledes enn det vi har gjort. Det har løftet butikken som helhet. Og før vi skal ta imot turistene skal alt være på plass, lover Grytvik.

– Det er utrolig hva man kan få til når man legger premissene på bordet, og når man i tillegg har med ja-mennesker å gjøre får man gjort masse. Vi har vært nødt til å starte i det små, og ved hjelp av Reklamebyrået mål og mening har vi sakte men sikkert fått bygget oss opp, sier hun.

Reklamebyrået mål og mening har vært aktiv i planleggingen og levering av produkter som skal selges i den flunkende nye butikken. 

– For oss er det alfa og omega å ha Reklamebyrået mål og mening i bakhånd, som både kan levere alt det vi ønsker å ha i butikken, og kan komme med råd og veiledning om hvordan vi kan dekorere både vegger og utstillingsbord. Også er det jo veldig greit å handle lokalt, sier Grytvik.